El dia 21 de març va tenir lloc la trobada d’Instituts de Formació
Professional d’Animació Sociocultural de Catalunya 2013, a Salt.
La
trobada va començar amb l’eix sobre els drets humans emergents. On ens
van posar un vídeo on sortien els alumnes d’animació de Salt fent un
liddap. Posteriorment ens van fer una xerrada sobre els drets humans
emergents i amb una representació teatral també feta pels estudiants
animadors de Salt. La segona part treballada va ser realitzar un taller
de pancartes on havíem de reflexionar i proposar una frase, lema,
poesia... per plasmar en cadascuna de les nostres pancartes i
posteriorment posar-les en comú en una mini manifestació al pati. A
través d’aquestes activitats vam poder conèixer i reflexionar sobre
quins són els drets humans clàssics i els nous drets que estan emergent
donat per la societat actual. Com per exemple el dret a una renda
bàsica, el dret a accedir a les medicines, que és una prolongació del
clàssic dret a la salut. Per tant, podem dir que el concepte de drets
humans emergents neix d’una visió integradora dels drets humans.
A
la següent activitat ens van dividir en subgrups per treballar cadascun
un eix diferent. Que consistien en el joc, la biblioteca, la
dinamització juvenil i ASC i emprenedoria. A mi em va tocar el joc en
l’espai de la ludoteca de les Bernardes on vàrem participar activament
de jocs de taula, jocs del món i un taller de manualitats. Va ser una
experiència gratificant.
Desprès de dinar van continuar
les activitats amb l’eix els castells on alguns dels participants de la
colla castellera del poble van fer una mini explicació i introducció del
món casteller, com a eina d’integració i cohesió social. Per finalitzar
vam participar tots i totes amb la construcció d’un castell.
L’última activitat va ser amb l’eix percussió musical amb la finalitat de donar recursos musicals als animadors socioculturals.
La
meva experiència com a participant de la trobada va ser positiva. Vaig
poder conèixer a gent amb el mateix perfil professional i compartir
l’experiència, encara que algunes de les activitats no complien amb les
expectatives inicials.
Paula Nocete,
Alumna de 2n curs d’ASC a l’Institut Salvador Seguí (Barcelona)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada